۱۳۹۴ مهر ۲۸, سه‌شنبه

سناي امريكا - وضعيت در كمپ ليبرتي ، حمايت از طرح ده ماده يي خانم مريم رجوي

روز 15 مهرماه 94 – 7 اكتبر 2015 كميته روابط خارجي سناي امريكا در يك استماع رسمي ، به موضوع كمپ ليبرتي  و تعهدات دولت امريكا نسبت به ان پرداخت و از طرح ده ماده يي خانم رجوي حمايت كرد.
دراين جلسه كه رياست ان با سنانور مك كين (كانديداي سابق رياست جمهوري امريكا) بود شهود برجسته يي شامل ژنرال جيمز جونز اولين مشاور امنيت ملي آقاي اوباما رئيس جمهور امريكا ، سنانور ژوزف ليبرمن كانديداي پيشين معاونت رئيس جمهوري امريكا و سرهنگ وسلي مارتين از فرماندهان حفاظت قرارگاه اشرف شركت كردند .
موضوع شرائط در قرارگاه اشرف و كمپ ليبرتي تا كنون بارها در كميته هاي مختلف كنگره امريكا مورد بحث و بررسي قرار گرفته است اما اين اولين بار بود كه در كميته مهم نيروهاي مسلح سناي امريكا  آنهم در يك استماع رسمي كه موضوع ان به  كمپ ليبرتي اختصاص يافته بود ،  به اين موضوع پرداخته ميشد .
براي درك اهميت اين استماع و مطالب و نكاتي كه سناتورها و شخصيت هاي شركت كننده در اين جلسه مطرح كردند ضروري است به سوابق اين موضوع توج شود .  
ارتش آزاديبخش ملي ايران در سال 1987  در نوار مرزي ايران و عراق  تاسيس گرديد و قرارگاههاي خودرا در سراسر مرز گسترش داده و در مدت كوتاهي به يك ارتش زرهي  مجهز به هزاران تانك و نفر بر و توپخانه وضد هوايي و ... ارتقا ء يافته  و به اعتراف  كليه سران رژيم خميني و سركردگان پاسداران كه بكرات و به مناسبت هاي مختلف تكرار كرده و ميكنند ، به دشمن شماره يك و تهديد اصلي و بالفعل نظام جهل وجنايت اخوندي تبديل شد . بطوريكه رژيم با تمام قوا كمر به انهدام اين نيرو و ضربه زدن به ان بسته بود و به اعتراف رحيم صفوي سركرده سابق پاسداران فقط دريك نوبت با 1000 موشك كليه قرارگاههاي ارتش ازاديبخش ملي را هدف دادند كه اين كار در تمام سالهاي جنگ هشت ساله ايران وعراق سابقه نداشت .
بگواهي همه ناظرين داخلي و بين المللي و بيشتر از همه اعترافات سركردگان رژيم و پاسداران ، مجاهدين و ارتش ازاد يبخش ملي ايران  تنها نيروي بالفعل سرنگون كننده رژيم بوده و هستند و نقش تعيين كننده و انكار ناپذير در معادله ايران داشته و دارند و پرداختن به ايران و عملگرد رژيم در هر زمينه يي بدون پرداختن به بديل و جايگزين ان امكانپذير نيست .
درسال 2003 با تهاجم نيروهاي ائتلاف بين المللي برهبري ايالت متحده امريكا به عراق ، سقوط دولت سابق اين كشور واشغال عراق توسط ائتلاف ، مجاهدين كه فقط و فقط براي جنگ با رژيم پليد اخوندي و سرنگوني آن درنوار مرزي ايران و عراق مستقر شده بودند ، در مذاكرات مفصلي كه با فرماندهان ارتش امريكا و از جمله ژنرال اوديرنو (رئيس فعلي ستاد نيروي زميني ارتش امريكا ) داشتند و تفاصيل ان تا كنون بار ها منتشر شده است دريك تفاهم دو جانبه پذيرفتند كه درمقابل جمع اوري سلاحهايشان ، حفاظت انان تامين شود .
موضوع  حفاظت ساكنان اشرف ( كه بعدا طبق يك قرارداد رسمي چهارجانبه با امريكا و دولت عراق و سازمان ملل  به ليبرتي منتقل شدند) و تعهدات مشخصي كه ايلات متحده دراين رابطه به تك تك اشرفي ها داده بود ، طي سالهاي گذشته به يمن پايداري تاريخي وبي نظير اشرفي ها ازسال 2003 به بعد (و بويژه از سال 2009 كه حفاظت اشرف و بعد ليبرتي به دولت عراق با نخست وزيري نوري مالكي مزدور جنايتكار اخوندها منتقل شد و اشرف و ليبرتي در محاصره كامل قرارگرفته و به زندان تبديل شد و ساكنين ان مورد حمله و قتل عام و انواع تضييقات و شكنجه هاي  ضد انساني قرار گرفتند ) ازيك طرف ، و رزم و تلاش اشرف نشانها در خارج كشور كه در هزاران اكسيون ، تظاهرات ، گردهمايي هاي كوچك و بزرگ ، تحصن ، شب زنده داري ، اعتصاب غذا و ..... انجام گرفته و همچنان ادامه دارد ، همواره يكي از موضوعات اصلي در عراق بوده است كه بازتاب وسيعي در محافل سياسي امريكا و اروپا داشته است و بار ها و بارها در بالاترين سطوح سياسي دولتي و پارلماني كشورهاي مختلف و پارلمان اروپا و .... از جنبه هاي مختلف سياسي – استراتژيك ، حقوقي ، كنوانسيون ها و حقوق  بين الملل و حقوق بشر مورد بحث قرار گرفته است كه همگان از طريق رسانه هاي مقاومت درجريان انها بوده و هستند .
درنتيجه و در ادامه  همين كارزار گسترده بين المللي بود كه كميته نيروهاي مسلح سناي امريكا نيز با توجه به اهميت موضوع دريك جلسه استماع رسمي به موضوع ليبرتي و تعهدات مشخص ابالات متحده در قبال ساكنين ان پرداخت . اين استماع بويژه با توجه به شرائط در منطقه بطور عام و عراق بطور خاص بسيار مهم بود چراكه رژيم درمانده اخوندي كه پس از زهر اتمي يكي ازسه پايه اصلي استراتژيك بقاي خودرا از دست داده است لاجرم به سركوب بيشتر و افزايش صدور تروريسم در منطقه و جهان روي خواهد اورد و هم از اين روست كه مي بينيم بموازات پيشرفت توافق اتمي و خوردن زهر ، توطئه ها و تضييقات و فشارها  برعليه ليبرتي هم ازطريق مزدوران و خانواده هاي وزارتي و .... افزايش مي يابد ووزارت اطلاعات نيز با بسيج تمام مزدوران و بريده مزدوران اعم از جديد و قديم و تاريح مصرف گذشته و افشا ء شده و سوخته و نيم سوز به لجن پراكني و اشاعه جعل و تحريف و شيطان سازي و .... بر عليه مجاهدين و مقاومت مي پردازد  .
دراين جلسه سناتور مك كين با توضيح سوابق امرخاطر نشان كردكه  ” ساکنان ليبرتي که قبلا در اشرف بودند بعد از سرجمع شدن سلاح‌هايشان، موافقت کردند كه تحت حفاظت آمریکا به عنوان "افراد حفاظت شده طبق ماده ۴ کنوانسیون ژنو" قرار بگیرند. ارتش آمریکا برای چند سال حفاظت ساکنان کمپ را بر عهده داشت. این مسئولیت نهایتا به دولت عراق منتقل شد و به دلیل اتفاقات بعد از آن و عقب نشینی کامل آمریکا در سال ۲۰۱۱، در سالهاي اخير ساكنان، به طور مستمر هدف اذيت و آزار ادامه دار، كاهش كيفيت زندگي، كارشكني در دسترسي به مواد غذايي، حملات موشكي و حملاتي خشونت بار نيروهاي عراقي و عوامل رژيم ايران قرارگرفتند كه منجر به كشته شدن بيش از 100تن شده است.” ودرادامه تاكيد كرد : ” دولت و ارتش آمريكا متعهد شده‌اند از هزاران نفر كه سلاح‌هاي خود را درازاي تعهد حفاظت از جانب ما تحويل داده اند، محافظت كنند. روشن است كه اين تعهد محقق نشده است. ”
دراين استماع سناتور ليبرمن مجاهدين را جنگجويان آزادي توصيف كرد و افزود: ما بايد براي دولت عراق و نخست وزير آن عبادي روشن كنيم كه وضعيت ساكنان ليبرتي در عراق براي ما اهميت دارد و آنها تا زماني كه در عراق هستند بايد حفاظت شوند اگر دولت عراق نميتواند اين كار را بكند، دولت آمريكا بايستي اين كار را انجام دهد. ”
وي درادامه با اشاره به اينكه مجاهدين يك” نيروي متعهد به اسلام بردبار و دموكراتيك ” هستند با اشاره به خانم مريم رجوي رئيس جمهور برگزيده مقاومت ايران ، تاكيد كرد : ” زني كه آنها را رهبري مي كند، يك برنامه ده مادهاي ارائه كرده است كه از آزادي بيان، جدايي دين از دولت، انتخابات آزاد و يك ايران غير اتمي حمايت ميكند.” و افزود كه رژيم ايران درحمايت از بشار اسد جنايت كار و قاتل صدها هزار تن از مردم بيگناه سوريه  ،  اقدام به دخالت گسترده و اعزام هزاران نيروي نظامي دراين كشور نموده است و” ما بايد با اين رژيم مقابله كنيم و جلو كاري كه در سوريه انجام ميدهد را بگيريم. بايد به تحريمهاي مربوط به نقض حقوق بشر در ايران و حمايت اين رژيم از تروريسم ادامه بدهيم. ” و نتيجه گرفت كه ” حفاظت از ساكنان ليبرتي بهترين راه مقابله با رژيم ايران، به عنوان يك رژيم كاملا ضد مردمي است ”
ژنرال جيمز جونز نيز در سخنانش به پروسه تحويل دهي حفاظت اشرف به نيروهاي عراق پرداخته و ضمن اشاره به سه حمله نيروهاي جنايتكار مالكي به عراق كه طي انها بيش از 100 مجاهدين به شهادت رسيدند” بر لزوم تعهد آمريكا براي تامين حفاظت و سلامت مجاهدان اشرفي در زندان ليبرتي تاكيد كرد و خطاب به رئيس و اعضاي كميته قواي مسلح سناي آمريكا گفت ما به اين افراد وعده داديم كه از آنها حفاظت كنيم و مشكل اصلي، واكنش‌هاي كند و بيتفاوت ما نسبت به تعهداتمان و وضعيت مخاطره آميز اين پناهندگان بوده است. ” . ژنرال جونز بااشاره به طرح 10 ماده يي خانم مريم رجوي مفاد اين طرح را اينگونه بر شمرد : ”  دمكراسي، كثرتگرايي، لغو حكم اعدام، جدايي دين از دولت، برابري جنسي، حاكميت قانون، حقوق بشر، احترام به مالكيت خصوصي، همزيستي مسالمتآميز و كشوري عاري از تسليحات اتمي.  ”
دربخش پاياني اين استماع سناتور ليبرمن به فريبكاري آخوند روحاني و استمرار ديكتاتوري واعدام‌ها پرداخت وگفت: این رژيم یک دیکتاتوری مذهبی است که مردم خود را سرکوب می‌کند. به تعداد كساني که در همين مدت ریاست جمهوری روحانی باصطلاح ميانه رو اعدام شده اند نگاه کنید که بیشتر از اعدام‌ها در زمان مشابه در دوره احمدی نژاد است. بنابراین من فکر می‌کنم كه ما در رابطه با رژیم ایران باید صریح باشیم و از اپوزیسیون اين رژيم حمايت كنيم.
وي تاكيد كرد كه هميشه تغييرات بزرگ و به زير كشيدن ديكتاتوري‌ها با گروه‌های کوچکی شروع شده که دارای اصول هستند و من فکر می‌کنم كه ما به ارزشهای ملی خود بی وفا و ناسپاس خواهیم بود، اگر از اپوزیسیون دمکراتیک رژیم دیکتاتوری حاكم در تهران حمایت نکنیم. ”
بدون شك جنگ همه جانبه و تما م عيار ي كه بين مردم ،  مجاهدين و مقاومت ايران از يك طرف و تماميت رژيم پليد اخوندي (با همه باندها و جناح هاي ان ) چندين دهه است در زمينه ايدئولوژيك ، سياسي  ،  سياسي ، تبليغاتي ، منطقه يي و بين المللي جريان دارد ، با سرنگوني تام و تمام جنايتكاران حاكم بر ايران به پايان خواهد رسيد و اين امري است كه در نقطه مقابل مماشات گران ، گام به گام همگان به ان گواهي داده و خواهند داد و استماع سناي امريكا نيز گامي مهمي در اين مسير بود .