۱۳۹۴ آبان ۲۱, پنجشنبه

انفجار خشم فروخورده مردم در خطه آذربایجان

در پی اهانت صدا و سیمای آخوندی به هموطنان آذری که به بروز خشم و طغیان اجتماعی مردم غیور میهنمان در بخش های بزرگی از استان های آذربایجان غربی و شرقی و همچنین در اردبیل، زنجان، تهران و نیز در بخش هایی از کردستان انجامیده است، به یقین بیانگر همان آتش زیر خاکستر در سراسر میهن اسیر و وجود تنفر عموم مردم از رژیم سرکوبگر ولایت فقیه می باشد.
بنابرگزارشات رسیده، مردم خشمگین در کلان شهرهای خطه آذربایجان بویژه در ارومیه و تبریز با مزدوران تا دندان مسلح حکومتی درگیر شده اند و ضمن به آتش کشیدن وسائل نقلیه و اماکن حکومتی، به دیکتاتوری خامنه ای درسی فراموش ناپذیر داده اند. بپا خاستن مردم در استان های آذربایجان شرقی و غربی در حالی است که رژیم آخوندی با ایجاد جو پلیسی و امنیتی شدید،در اوج آمادگی کامل بسر می برد. خبرگزاری آسوشیتدپرس (18 آبان) در گزارشی از جمله نوشت «در اعتراض به اهانت تلویزیون دولتی، تظاهراتی در تبریز برگزار شد و به درگیری با نیروهای ضدشورش کشیده شد. تظاهرکنندگان خشمگین در خیابانها شیشه مغازه ها را شکستند و با نیروهای دولتی درگیر شدند. در حالی که نیروی ضدشورش به تبریز اعزام شده بود، دو نفرمجروح شدند. تلویزیون دولتی این تظاهرات را «تجمع غیرقانونی» نامید».
همچنین در این رابطه خانم مریم رجوی، رئیس جمهور برگزیده مقاومت ضمن فرستادن درود به «هموطنان بپاخاسته آذری» از جمله تاکید کرد: «اهانت رذیلانه رژیم ضد انسانی و ضد ایرانی آخوندها به هموطنان آذری اهانت به همه مردم ایران با همه اقوام و ملیتها و ادیان و مذاهب مختلف است و از عموم مردم بویژه جوانان خواست به حمایت از آنان بپردازند».
خانم رجوی با تاکید بر نقش فراموشی ناپذیر مردم غیور آذربایجان و هموطنان آذری در تاریخ ایران، از جمله در انقلاب مشروطه و انقلاب ضد سلطنتی، گفت: «تا رژیم منحوس ولایت ففیه بر سر کار است، هم سرکوب وحشیانه عموم مردم ایران و هم تبعیض سیستماتیک علیه اقوام و ملیتها و پیروان ادیان و مذاهب مختلف و هم تفرقه افکنی بین بخشهای مختلف جامعه ایران ادامه خواهد یافت».

قیام مردم خطه آذربایجان طی روزهای گذشته که بلافاصله به شهرهای مختلف این دو استان کشیده شد، در شرایطی صورت می گیرد که دیکتاتوری خامنه ای در ضعیف ترین موقعیت ممکن در دوران پسا زهر خوران اتمی می باشد. شکست های زنجیره ای خامنه ای در منطقه، قبول ذلت بار تسلیم نامه اتمی وین و بویژه شقه و شکاف در راس حکومت و جنگ قدرت میان باند های متخاصم که اکنون خود را درموج دستگیری مقامات و وابستگان باند رفسنجانی- روحانی به نمایش گذاشته است، بی شک به آمادگی های اجتماعی برای استفاده ازهر فرصتی برای رسیدن به آزادی، حقوق بشر و حاکمیت مردمی و همچنین جارو کردن این نظام پوسیده و ضد مردمی ضریب دو چندان زده است.